zaterdag 7 april 2012

Uitstapjes maken

Hey hey !!

Mijn mama, papa en Kris zijn hier ondertussen ook al een weekje en ze schijnen hun goed aan te passen aan het Gambiaanse leventje: taxi, bushtaxi van hier naar daar, het is geen probleem meer voor hen ! Ze genieten er ook echt van om tussen de lokale bevolking te reizen en niet gewoon met 1 vaste taxichauffeur. Dat geeft veel meer het echte Gambia weer. Even een kort overzichtje van voorbije week:

  • Ma 2/04: Brikama kraftmarket
  • Di 3/04: Bezoekje aan het Monkey park in Senegambia. Wel eens leuk om tussen de aapjes te lopen! Daarna heb ik mijn bezoekers laten kennismaken met de heerlijke fruitjuices die ze op strand verkopen. Mmmm, ze waren meteen verkocht ! ’s Avonds zijn we met z’n allen (ook Jana’s ouders) bij Teacher Maryama gaan eten in haar compound. Heerlijk eten ! Het kan zijn dat Jana en ik in mei daar een weekje gaan logeren.
  • Wo: 4/04: We dachten even een rustdagje in te plannen maar door gebrek aan zon en een overvloed aan wolken trokken we toch nog naar Bakau. We gingen er een kijkje nemen als de vissersboten toekwamen en deden het marktje met beeldjes, mooie stofjes, oorbellen, … We werden er ook in een schooltje binnengeroepen en mochten in de klas even gaan kijken. Daar zongen ze Broeder Jacob en ‘Altijd is Kortjakje ziek’ voor ons.
  • Do 5/04: ’s Morgens met Aminata mee naar de markt in Serrekunda geweest. De vis- en vleesmarkt was voor hen even slikken, voor mij een déjà vû gevoel. En ik die zei NOOIT meer naar die markt te gaan ! Ach, je moet het eens gezien hebben en de sfeer meegemaakt hebben. Het is een raar gevoel om als enige blanken er rond te lopen. Gelukkig was er onze gids Aminata ! Van daaruit zijn we met de bushtaxi doorgegaan naar Lamin Lodge, een stuk mangroves. Na nog 3km stappen met elk 2 kindjes aan de hand (ook papa had 2 Gambiaanse vriendjes aan de hand!), kwamen we eindelijk toe ! Heel mooie locatie ! Ik wou er iets kleins eten, maar dat hadden de aapjes rondom ons ook al snel gezien ! Amai, ik moest echt opletten want ze kwamen zelfs al op tafel zitten om hun tanden te laten zien ! Heb het dan maar snel doorgeslikt J
  • Vr 6/04: Vroeg opgestaan om naar St James Island te gaan. Voor mij ook de 2e keer, maar even leuk als de 1e keer. Mama, papa en Kris vonden het ook super. Alleen de Ferry viel tegen in de heenweg: 2u lang erop gezeten ipv 30min normaal. Afrikaanse tijd zeker… ?
  • Za 7/04: Rustdag ! Alhoewel… Ik deed mijne was in het bad van ’t hotel met WARM water ! Woehoew, eindelijk properdere was. Dan taxi genomen tot Kadjendo en hier op het dak opgehangen. Stond nat in ’t zweet ! Hier wou ik dan op internet gaan, maar ik zag dat ik mijn gsm vergeten was in het hotel. Ipv weer een taxi te betalen, heb ik even de fiets van Habib genomen en erom gegaan ! Fietsen in Gambia, niet eenvoudig J
  • Zo 8/04: de mangroves van Kembudjeh. Deed ik ook al eens, maar is echt prachtig om te zien! ’s Middags zullen we bij Uncle Lamin Afrikaanse schotel kunnen eten. Alles is prima geregeld !

Zo, dat is het weekverloop wat. Volgende week zal ik ook geregeld naar het schooltje gaan om het kamp te bezoeken over discriminatie.

Tot de volgende !

Zonnige groetjes,

Evelien aka Hadi
Dina aka Fatoumata
Pascal aka Moussa
Kris aka Bouba
(iedereen kreeg een Gambiaanse naam!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten